Prechod na navigáciu block menu Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu Hlavné menu 3 Prechod na navigáciu vodorovná
Rimavská SobotaHľadať
 
 

Minister odpovedal primátoroviVytlačiť
 

odpoved1.jpg

odpoved2.jpg

Súbor na stiahnutie odpoved.pdf odpoved.pdf (1.1 MB)

 
 

V predaji TIC nástenné kalendáre na rok 2018Vytlačiť
 

V Turistickom informačnom centre na Hlavnom námestí v Rim. Sobote si môžete zakúpiť dva nástenné kalendáre na rok 2018 – Rimavská Sobota „Vtedy a teraz“ v slovenskom aj maďarskom jazyku a Rimavská Sobota na historických pohľadniciach (1911 - 1930). Cena jedného kalendára je 4,19 eur.

kal.jpg

 


 
 

Národný potravinový katalógVytlačiť
 

V súvislosti s potravinovými škandálmi sa čoraz viac otvára diskusia o tom, z akých surovín sa varí v jedálňach, kde sa stravujú naše deti, či iných verejných stravovacích zariadeniach, v ktorých sa možno stravujeme aj my sami. Tým, že domáce potraviny prechádzajú prísnou kontrolou, sú zárukou kvality a bezpečnosti. Národný potravinový katalóg (NPK) má dostať čerstvé produkty vo vysokej kvalite, s garantovanými výživovými hodnotami, s vysokou flexibilitou dodávok a za primerané ceny do našich verejných jedální.

Celý projekt je pod gesciou Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR (MPRV SR) a priamou koordináciou Výskumného ústavu potravinárskeho, ktorý je súčasťou Národného poľnohospodárskeho a potravinárskeho centra (NPPC). Úvodná fáza projektu odštartovala v druhej polovici augusta. Pred spustením projektu do pilotnej prevádzky, v ktorej bude prebiehať aktívne realizovanie objednávok zo strany odberateľa, MPRV SR mapuje trh za účelom získania informácií o všetkých potenciálnych dodávateľoch, odberateľoch a aj obchodovaných produktoch. Výkonom činnosti mapovania trhu poverilo MPRV SR Slovenskú poľnohospodársku a potravinársku komoru (SPPK). SPPK cez svoje regionálne pracoviská – 30 kontaktných bodov, oslovuje potenciálnych dodávateľov vo svojich regiónoch, za účelom postupného napĺňania databázy NPK. Okrem naplnenia databázy je cieľom mapovania trhu aj verifikácia systému NPK v praxi, identifikácia potenciálnych technických a odborných nedostatkov a ich následné odstraňovanie. Pre splnenie tohto účelu bola zriadená webstránka www.npkinfo.sk, ktorá slúži na úvodné zoznámenie sa s obsahom sortimentu a formulárom produktového listu. Pre prípadné otázky ohľadne katalógu je možné získať podporu na mailovej adrese helpdesk@npkinfo.sk, na telefonickej linke Call Centra 0800 700 706 alebo priamo na jednom z už vyššie spomínaných 30 - tich kontaktných bodoch zriadených v regiónoch Slovenska. Katalóg má potenciál zabezpečiť kvalitné potraviny pre milión stravníkov nie len v školských jedálňach v materských, základných a stredných školách, ale aj vo všetkých inštitúciách, ktoré nakupujú potraviny za verejné zdroje, teda najmä zdravotnícke zariadenia, sociálne zariadenia, bezpečnostné a obranné zložky štátu, ústavy na výkon trestu, stravovacie zariadenia zamestnancov verejnoprávnych inštitúcií, t.j. ministerstvá, úrady a pod. Tieto inštitúcie majú povinnosť pri nákupe potravín za verejné zdroje (do zákonom určeného limitu) realizovať prieskum trhu a zdokumentovať ho, to znamená postupovať pri nákupe potravín procesom verejného obstarávania. NPK však môže slúžiť aj ďalším, ktorí majú záujem o nakupovanie bezpečných a kvalitných potravín za zodpovedajúce ceny. Budúcim nakupujúcim môže byť ktokoľvek - aj fyzická osoba nepodnikateľ. Pre dodávateľa aj odberateľa je NPK dobrovoľným, vzhľadom na rôzne európske legislatívne opatrenia o hospodárskej súťaži. Má byť ideálnou možnosťou pre prevádzkovateľa stravovacieho zariadenia ako objednávať suroviny ľahko elektronickou formou. Tento inovatívny nástroj, ponúkne v priebehu pár sekúnd prehľad o situácii na trhu s potravinami, o cenovej ponuke, o zložení potravín, kvalite a pod. Prostredníctvom NPK bude môcť predávať každý dodávateľ, právnická alebo fyzická osoba – podnikateľ, ktorý ponúka potraviny a stravovacie služby. Dodávatelia budú môcť do NPK ponúknuť aj iné potraviny/služby, ktoré v ňom v čase spustenia uvedené nebudú. Okruh ponúkaných produktov budú môcť dodávatelia neustále rozširovať. Dodávateľ musí na vstup do NPK preukázať, že nie je dlžníkom štátu. Pre tento účel je potrebné uskutočniť zápis do Zoznamu hospodárskych subjektov, ktorý vedie Úrad pre verejné obstarávanie Slovenskej republiky. Potom nasleduje príprava produktového listu a napokon registrácia do elektronickej verzie katalógu, obdobne ako to funguje pri registrácií do klasického e-shopu. Podľa toho, ako pôjde kvalifikácia produktov a mapovanie trhu, vznikne konečná verzia online obchodu. O tom, či bude projekt živý, rozhodne MPRV SR v závislosti od výsledkov testovacej fázy.

NPK je jedinečným projektom aj preto, že verejní obstarávatelia sa majú možnosť už v predstihu pripraviť na zákonnú povinnosť pre všetky členské krajiny Európskej únie a to povinnú elektronizáciu procesov verejného obstarávania. Táto povinnosť nadobudne účinnosť od októbra 2018. Dodávateľ, zaregistrovaný v NPK, automaticky túto povinnosť splní. Registráciou do NPK sa subjektu znižujú administratívne úkony potrebné na realizáciu procesu verejného obstarávania. Zapísaním dodávateľa do Zoznamu hospodárskych subjektov sa dodávateľ môže registrovať do NPK a vytvárať si svoje obchodné portfólio bez potreby predkladania ďalších dokladov potrebných k procesu verejného obstarávania. Zároveň sa skracuje čas nákupu za verejné zdroje a vnáša sa transparentnosť do procesov verejného obstarávania. Pre subjekty, ktoré doposiaľ neboli zapísané v Zozname hospodárskych subjektov sa vytvorí nové obchodné prostredie.

Nákup potravín v Slovenskej republike sa prostredníctvom NPK zmení zásadne. Podiel slovenských potravín, kvalitných potravín, vyprodukovaných v regióne, ktorý denne konzumujeme je veľmi nízky. Vzhľadom na to, že katalóg bude ponúkať kvalitné potraviny, má potenciál zlepšiť zdravotný stav obyvateľstva. Jednoduchosť, rýchlosť a transparentnosť všetkých procesov v rámci NPK bude posunom pri nákupe potravín. Prinesie možnosť lokálnym producentom úspešne a jednoducho sa uchádzať o zákazky financované z verejných zdrojov. Slovenskí potravinári budú mať možnosť získať ďalšie odbytiská svojich produktov. Katalóg by mal zefektívniť objednávanie potravín kupujúcimi a zlepšiť komunikáciu medzi dodávateľmi a kupujúcimi na miestnej úrovni. Katalóg by mal mať aj environmentálny prínos pre zníženie odpadového zaťaženia a najmä zníženie uhlíkovej stopy.

 

Ing.Juraj Tömösváry,

kontaktný bod Rimavská Sobota,  t. č. 0908903181


 
 

Mesto spustilo virtuálneho sprievodcuVytlačiť
 

Mesto Rimavská Sobota - Turistické informačné centrum mesta oznamuje širokej verejnosti,  že pre turistov a návštevníkov mesta pripravilo nový produkt cestovného ruchu - "Turistický sprievodca Rimavská Sobota".

Ide o mobilnú aplikáciu – interaktívneho turistického sprievodcu s QR kódmi, hlasovým sprievodom v troch jazykových mutáciách, mapami a GPS.  

Mobilnú aplikáciu s hlasovým sprievodom "Turistický sprievodca Rimavská Sobota"  je možné si nainštalovať do mobilných zariadení z obchodu Play pre Android a AppStore pre iPhone/iPod/iPad : Rimavska Sobota. Je dostupná v troch jazykových mutáciách (slovenská, maďarská, anglická), takže si ju už do svojho mobilného zariadenia môže  pridať každý záujemca i zahraničný turista. Ide o  portálové riešenie s možnosťou neobmedzenej aktualizácie vlastných bodov záujmu. V aplikácii nájdete informácie a fotografickú dokumentáciu o pamiatkách a historických budovách, o histórii mesta, o pamätníkoch v meste Rimavská Sobota, o osobnostiach slovenského i maďarského kultúrneho života v minulosti žijúcich a pôsobiacich v našom meste. Vďaka GPS vás aplikácia naviguje priamo k jednotlivým pamiatkám napr. do Gemersko-malohontského múzea na Námestí M. Tompu či k soche známeho rozprávkara Pavla Dobšinského na Námestí Š.M. Daxnera. Aplikácia tiež obsahuje na mapách zvýraznené prechádzkové trasy pre peších návštevníkov i mapy okolitých cyklotrás. Nájdete v nej informácie zamerané na šport, oddych a turistiku. Zavedie vás do rekreačnej oblasti Kurinec - Zelená voda, resp. vás oboznámi o trasách vyhliadkového autovláčika a nájdete v nej aj cenník služieb v RO Kurinec – Zelená voda. Aplikácia ponúka  možnosť vyhľadať si aj informácie o kultúrnych, športových a spoločenských inštitúciách pôsobiacich v našom meste, telefónne a e-mailové kontakty, otváracie hodiny i GPS súradnice týchto inštitúcií. Sú v nej  dôležité telefónne čísla (napr. tiesňové volanie, polícia, mestská polícia), na ktoré sa dovoláte priamo bez hľadania a zisťovania.  Zaujímavosťou je  čítačka QR kódov, ktorá Vás po načítaní kódu mobilným zariadením prenesie priamo do histórie napr. bývalého detského útulku, protestantského gymnázia či radnice mesta.          

Veríme, že sa vám mobilná aplikácia bude páčiť a budete ju často a so spokojnosťou využívať. 

Bližšie informácie nájdete v Turistickom informačnom centre na Hlavnom námestí v Rim. Sobote, na tel. č: 047/5623645, mobile 0911 568 538,e-maile: tic@rimavskasobota.sk alebo na webovej stránke  www.rimavskasobota.sk

 

qrkody noviny.jpg


 
 

Ponuka záujmových útvarov, klubov a súborov CVČ RelaxVytlačiť
 

Scan1.jpgScan2.jpg


 
 

Vyhlásenie voľby hlavného kontrolóra mesta Rimavská Sobota Vytlačiť
 

Vyhlásenie voľby hlavného kontrolóra

mesta Rimavská Sobota

Mestské zastupiteľstvo v Rimavskej Sobote

uznesením č. 74/2017 - MsZ zo dňa 19. septembra 2017

VYHLASUJE

v zmysle § 18a ods. 2 zákona SNR č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení

v znení neskorších predpisov

VOĽBU HLAVNÉHO KONTROLÓRA MESTA RIMAVSKÁ SOBOTA,

 

na deň 19.december 2017.

 

Voľba hlavného kontrolóra sa uskutoční na zasadnutí

Mestského zastupiteľstva v Rimavskej Sobote.

 

Požiadavky, ktoré musí spĺňať kandidát na funkciu hlavného kontrolóra

  • kvalifikačné predpoklady: ukončené minimálne úplné stredné vzdelanie,
  • vítané je ukončené vysokoškolské vzdelanie – 2. stupeň
  • ďalšie požiadavky:
  • vítaná: prax minimálne 5 rokov, znalosť právnych predpisov v oblasti hospodárenia územnej samosprávy, rozpočtových a príspevkových organizácií územnej samosprávy, znalosť maďarského jazyka,
  • bezúhonnosť
  • spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu.

 

Náležitosti písomnej prihlášky

  • osobné údaje kandidáta: meno, priezvisko, titul, dátum narodenia, trvalé bydlisko, telefónny kontakt,
  • výpis z registra trestov nie starší ako tri mesiace ku dňu podania písomnej prihlášky,
  • štruktúrovaný profesijný životopis s prehľadom doterajšej praxe,
  • úradne osvedčená kópia  dokladu o dosiahnutom najvyššom stupni  vzdelania,
  • úradne osvedčené čestné vyhlásenie o spôsobilosti na právne úkony v  plnom rozsahu,
  • písomný súhlas na spracovanie osobných údajov podľa zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov za účelom vykonania voľby hlavného kontrolóra mesta Rimavská Sobota,
  • písomná informácia o tom, či ku dňu podania prihlášky kandidát podniká alebo vykonáva inú zárobkovú činnosť a  je členom riadiacich, kontrolných alebo dozorných orgánov právnických osôb, ktoré vykonávajú podnikateľskú činnosť.

 

Termín, miesto a spôsob odovzdania prihlášok

Kandidáti na funkciu hlavného kontrolóra odovzdajú svoju písomnú prihlášku s prílohami osobne alebo prostredníctvom pošty v termíne do 5.12.2017 do 16.00 h. do podateľne Mestského úradu v Rimavskej Sobote. Rozhodujúci je dátum a  čas uvedený na prezentačnej pečiatke Mestského úradu v Rimavskej Sobote.

Prihláška musí byť v danej lehote priamo fyzicky doručená na Mestský úrad v Rimavskej Sobote. Na prihlášky doručené po tomto termíne sa nebude prihliadať.

Písomná prihláška a  prílohy musia byť doručené osobne alebo prostredníctvom pošty v zalepenej obálke zreteľne označenej „Voľba hlavného kontrolóra – neotvárať“ na adresu: Mestský úrad, Svätoplukova 389/9, JUDr. Štefan Szántó, prednosta mestského úradu, 979 01  Rimavská Sobota.

Kandidát, ktorého písomná prihláška nebude spĺňať náležitosti ustanovené uznesením MsZ č.74/2017- MsZ zo dňa 19. septembra 2017 nebude zapísaný do zoznamu kandidátov pre voľbu hlavného kontrolóra.

 

Spôsob vykonania voľby hlavného kontrolóra

Mestské zastupiteľstvo uznesením  č.74/2017- MsZ zo dňa 19. septembra 2017  ustanovilo spôsob vykonania voľby hlavného kontrolóra tajným hlasovaním poslancov MsZ v Rimavskej Sobote v zmysle § 18 ods. 3 zákona SNR č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov. Samotnému aktu voľby hlavného kontrolóra bude predchádzať prezentácia jednotlivých kandidátov zoradených v abecednom poradí podľa priezviska, v časom rozsahu maximálne do 10 minút.

 

Termín nástupu do funkcie hlavného kontrolóra a pracovný úväzok

Termín nástupu do funkcie hlavného kontrolóra mesta Rimavská Sobota je
1. február 2018. Jeho funkčné obdobie trvá 6 rokov a začína dňom nasledujúcim po 
dni skončenia funkčného obdobia predchádzajúceho hlavného kontrolóra. Výkon funkcie je stanovený v rozsahu 100 % pracovného úväzku.

 

V Rimavskej Sobote, dňa 02.11.2017

 

                                                                                              JUDr. Jozef Šimko

                                                                                                      primátor mesta


 
 

Zníženie energetickej náročnosti budov MsÚ Rimavská SobotaVytlačiť
 

 

Mesto RS na web final.jpg

Názov projektu:
Zníženie energetickej náročnosti budov MsÚ Rimavská Sobota

 

Základné informácie o projekte:

Názov projektu: Zníženie energetickej náročnosti budov MsÚ Rimavská Sobota
Kód ITMS2014+: 310041A734
Prijímateľ: Mesto Rimavská Sobota
Svätoplukova 9, 979 01 RIMAVSKÁ SOBOTA
Miesto realizácie projektu: NUTS II Stredné Slovensko, Rimavská Sobota
Poskytovateľ: Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky
Implementačná agentúra: Slovenská inovačná a energetická agentúra
Operačný program: OP Kvalita životného prostredia
Prioritná os: 4. Energeticky efektívne nízkouhlíkové hospodárstvo vo všetkých sektoroch
Špecifický cieľ: 4.3.1 Zníženie spotreby energie pri prevádzke verejných budov
Kód výzvy: OPKZP-PO4-SC431-2015-6
Informácia o dátume začatia a ukončenia realizácie projektu: 07/2017 – 06/2018
Dátum podpisu Zmluvy o poskytnutí NFP s Poskytovateľom: 29.3.2017
Výška poskytnutého príspevku zo Zmluvy o poskytnutí NFP:
Celková výška oprávnených výdavkov: 560 057,50 €
Maximálna výška NFP (95 %): 532 054,63 €
Výška spolufinancovania (5 %): 28 002,88 €

Stručný popis a cieľ projektu:
Cieľom projektu je zníženie energetickej záťaže objektu zateplením fasády, strechy a výmenou výplňových konštrukcií fasády - okná, dvere. Z hľadiska tepelnotechnického sa dodatočným zateplením dosiahne výrazná úspora energie oproti súčasnému stavu. V rámci rekonštrukcie sa prevedie aj rekonštrukcia vykurovacieho systému tak, aby sa týmito opatreniami znížila celková potreba tepla na vykurovanie. Doba realizácie projektu - 12 mesiacov.

Hlavná aktivita projektu:
34031004004 - A. Zníženie energetickej náročnosti verejných budov
Hlavná aktivita 1 - Rekonštrukcia / objekt č.5
Hlavná aktivita 2 - Rekonštrukcia / objekt č.7
Hlavná aktivita 3 - Rekonštrukcia / objekt č.9
Hlavná aktivita 4 – Ostatné výdavky / Rekonštrukcia kotolne a stavebný dozor


 
 

Začala sa vykurovacia sezónaVytlačiť
 

Plagát - komín vzor KR 2016.jpg

Vykurovacia sezóna začala. Staráte sa o komín dobre?

 

Nestihli ste tento rok vyčistiť a skontrolovať Váš komín? Robíte veľkú chybu! S nástupom chladných dní sa začína vykurovacia sezóna, ktorej treba venovať značnú pozornosť. Vzhľadom na to, že dochádza k významnému počtu požiarov z dôvodov poruchy a nevyhovujúceho stavu vykurovacích telies, dymovodov a komínov, pri ktorých vznikajú nevyčísliteľné škody na majetku, nehovoriac o tom, že každoročne vyhasne niekoľko ľudských životov.

 

Aby Vás nepostihlo niečo podobné, je potrebné predchádzať chybám, ktoré sa na vzniku požiarov priamo podieľajú. Viete o ktoré chyby najčastejšie ide?

 

  1. Nevhodný výber druhu palivového spotrebiča do daného prostredia a použitie iného paliva do spotrebiča, než na ktorý je určený !

 

  1. Nepravidelné čistenie a kontroly komínov v lehotách:
  • ak sú na komínové teleso pripojené spotrebiče s celkovým tepelným výkonom do 50 kW,  raz  za:
  • 4 mesiace - spotrebiče  na tuhé alebo kvapalné palivá,
  • 6 mesiacov - spotrebiče na plynné palivá a ak ide o komín bez vložky,
  • 12 mesiacov - spotrebiče na plynné palivá a ak ide o komín s vložkou.
  • ak sú na komínové teleso pripojené spotrebiče s celkovým tepelným výkonom nad 50 kW, raz za:
  • 2 mesiace - spotrebiče na tuhé palivá alebo spotrebiče na kvapalné palivá,
  • 6 mesiacov - spotrebiče na plynné palivá.
  • v občasne užívaných stavbách raz za 2 roky

 

  1. Inštalácia spotrebiča alebo dymovodu mimo bezpečnej vzdialenosti od okolitých horľavých materiálov (pre tuhé palivá je to 80 cm alebo vzdialenosť určená výrobcom)!

 

  1. Zanedbanie konštrukčného stavu komína (netesnosti, špáry a pod.)!

 

  1. Neodborné pripojenie spotrebiča ku komínu (môže to vykonať len kominár alebo revízny technik komínov)!

 

Aby ste predišli ničivým katastrofám, mali by ste komínu venovať pozornosť a dôkladne sa oň starať.

Zároveň Vás upozorňujeme na následky porušovania základných povinností pri inštalovaní a používaní palivových spotrebičov, dymovodov a komínových telies, kde v priestupkovom konaní môže Okresné riaditeľstvo Hasičského a záchranného zboru uložiť pokutu v zmysle zákona NR SR č. 314/2001 Z. z. o ochrane pred požiarmi v znení neskorších predpisov až do výšky 331 €.

 

„Čas, ktorý budete venovať preventívnym opatreniam sa Vám určite oplatí a následne  ochráni zdravie a majetok Vás a Vašich blízkych.“


 
 

Pokyny k nakladaniu s objemným a drobným stavebným odpadomVytlačiť
 

Mesto má zavedený množstvový zber drobných stavebných odpadov. Pôvodca drobných stavebných odpadov je povinný osobne ich odovzdať do zberného dvora oprávneného subjektu Brantner Gemer s.r.o.   na adrese Košická cesta č. 344, Rimavská Sobota. Čas vyhradený na príjem takého odpadu je upravený v Čl. 7 VZN č. 135/2016 o spôsobe nakladania s komunálnym odpadom a drobným stavebným odpadom. Odovzdaný drobný stavebný odpad bude odvážený a pôvodcovi bude na základe  zistenej hmotnosti tohto odpadu vyrubený poplatok formou rozhodnutia mesta. Za týmto účelom mesto vedie osobitnú  evidenciu takto odovzdaného odpadu, v ktorej sa uvedie meno a priezvisko fyzickej osoby, jej bydlisko, číslo občianskeho preukazu a množstvo odovzdaného odpadu v kg. Spoločnosť vykonávajúca zber a prepravu odpadov na území mesta prevezme na zberný dvor drobný stavebný odpad od konkrétnej fyzickej osoby s trvalým alebo prechodným pobytom na území mesta Rimavská Sobota až po preukázaní totožnosti predložením občianskeho preukazu, odvážení tohto odpadu a následnom podpísaní vyplneného „Evidenčného listu drobných stavebných odpadov“, ktorý tvorí prílohu č. 1 tohto nariadenia. Drobný stavebný odpad nemožno odovzdať na cudzí občiansky preukaz.


 
 

Upozornenie - reklamné panely, pútače a billboardyVytlačiť
 

Mesto Rimavská Sobota upozorňuje, že na reklamné panely, pútače a billboardy, ktoré sú majetkom mesta, je zákaz vylepovania plagátov a reklamných materiálov bez predchádzajúcej dohody s mestom. Dodržiavanie tohto zákazu bude kontrolovať mestská polícia a v prípade porušenia zákazu budú vyvodené patričné postihy.


 
 

Bezplatné telefónne číslo 0800 222 820 pre občanovVytlačiť
 

Mesto od 1.10.2011 zriadilo na mestkom úrade bezplatné zelené číslo 0800 222 820, na ktoré môžu občania nahlásiť vedeniu mesta svoje podnety a pripomienky k fungovaniu samosprávy. Na záznamník môžu volajúci zanechať odkaz v trvaní maximálne 1 minúty. Primátor mesta verí, že občania budú túto možnosť využívať a svojimi podnetmi alebo aj kritikou pomôžu zlepšovať činnosť samosprávy.


 
 

Dnes má službu:

Lekáreň Dr. Max, Nám. Š. M. Daxnera
Nám. Š. M. Daxnera (v Kauflande),
979 01 Rimavská Sobota

047/ 563 43 32

dnes je: 20.11.2017

meniny má: Félix

webygroup
English version
Magyar verzió
ÚvodÚvodná stránka